درمان بوی بد دهان با عسل

درمان بوی بد دهان با عسل

بعضی از شایع ترین بیماری‌های دندان‌پزشکی جرم دندانی، پلاک دندانی باکتریایی، پوسیدگی‌های دندانی، بوی بد دهان،‌ عفونت لثه و سرطان است. حدود ۵۰۰ تا ۷۰۰ گونه میکروبی مختلف در سطوح مختلف حفره دهانی وجود دارد. دهان‌های سالم دارای باکتری‌های گرم_مثبت و کلنی‌های ساده‌تر هستند؛ دهان‌های ناسالم بیشتر حاوی بی‌هوازی، باکتری‌های گرم_منفی و کلونی های متنوع هستند. عسل در برابر ۶۰ گونه از باکتری‌های گرم مثبت،‌گرم منفی،‌بی هوازی و هوازی موثر است.

درمان بوی بد دهان با عسل

درمان بوی بد دهان با عسل

در این بررسی در خصوص تأثیر عسل در کاهش بوی بد دهان داریم:

« بدبویی دهان یا هالیتوز به وجود بوی بد در هنگام تنفس یا حرف زدن با بازدم گفته می‌شود. گاهی بوی بد دهان می‌تواند نشانه بیماری باشد. بوی بد دهان می‌تواند در فرد مبتلا ایجاد اضطراب کند و همچنین ممکن است با افسردگی و اختلال وسواس فکری همراه باشد.

جهت درمان بوی بد دهان با عسل دلایل متفاوتی دارد و علاوه بر بیماری های لثه و دندان، دیابت و نارسایی کلیه و عوامل دیگری نیز تاثیر گذار هستند. گاهی بوی دهان به علت یک موضوع پیش پا افتاده مانند عدم رعایت بهداشت دهان پس از صرف غذاست. علاوه بر این، خشکی دهان ناشی از کاهش موقت جریان بزاق نیز نقش مهمی در ارتقاء این وضعیت دارد؛ عسل می‌تواند با ناراحتی کار سینوم های سلول سنگفرشی دهان مقابله کند و به جای تولید گازهای بدبو اسیدلاکتیک تولید کند.»

پژوهشگران در ارتباط با فواید عسل و تأثیر آن در سرطان دهان،‌ گفته اند:« سرطان یکی از شدیدترین و خطرناک‌ترین بیماری‌هایی است که در حفره دهان تاثیر می‌گذارد. گزارش شده سرطان دهان ششمین سرطان شایع در جهان بوده و در مردان دو تا چهار برابر بیشتر از زنان اتفاق می‌افتد. بیش از ۹۰ درصد از سرطان های دهان ناشی از کار سینوم سلول سنگفرشی است. عسل دارای خواص ضد التهابی و ضد عفونی خاصی است که احتمال ابتلا به عفونت ها را کاهش می‌دهد و از عارضه خشکی دهان که به دنبال شیمی درمانی‌ ایجاد می‌شود جلوگیری می‌کند.»

 یافته ها نشان می‌دهد:« در طول تاریخ عسل به عنوان یکی از موثرترین مواد در درمان زخم شناخته شده است و در درمان زخم های باز، زخم های دیابتی و سوختگی مؤثر است. عسل در افزایش درمان زخم‌های بعد عمل جراحی، مؤثر بوده است و در بهبودی عمل لوزه‌برداری در کودکان مؤثر است. بنابراین عسل به عنوان یک عامل بهبود زخم در طول و پس از شیمی درمانی موثر است.»

« قرآن کریم بیش از ۱۴۰۰ سال قبل عسل را به عنوان یک ماده شفابخش توصیف کرده است. اکنون این ماده با ارزش پزشکی بالایی شناخته شده است و جای خود را در پزشکی مدرن پیدا کرده است. اگرچه تحقیقات در استفاده از عسل در سرطان های سر و گردن که با شیمی درمانی مورد درمان قرار گرفته است، صورت گرفته اما شواهد هنوز به اندازه کافی برای کاربرد عسل قطعی نیست که در درمان این بیماران به یک روش استاندارد تبدیل شود.»

یکی از راه حل های دائمی برای برطرف کردن بوی بد دهان و درمان بوی بد دهان با عسل، استفاده و مصرف عسل طبیعی است. عسل از زمان پدربزرگ و مادربزرگ های ما به عنوان داروی خانگی برای درمان بوی بد دهان استفاده شده است. عسل دارای خواص ضد میکروبی قدرتمندی است که به کشتن باکتری های موجود در دهان کمک می کند. این ماده نه تنها باکتری های بد را از بین می برد، بلکه باعث رشد باکتری های خوب نیز می شود.

عسل خاصیتی جادویی به نام هیدروسکوپی دارد که باکتری ها را از رطوبت محروم می سازد. این اقدام حیات باکتری های مضر را در دهان دچار اختلال می کند. همین موضوع عاملی است که باکتری های موجود در دهان و حتی در معده انسان نابود شده و منشأ اصلی بوی بد دهان از بین برود.

۲ درمان بوی بد دهان با عسل

برای یک راه حل دائم برطرف کردن بوی بد دهان، از چیزی جز عسل استفاده نکنید! استفاده از این ماده هم بدون ضرر است هم خیلی ساده انجام می شود. می توانید یکی از دو روش زیر را برای درمان بوی بد دهان خود استفاده کنید.

روش ۱: استفاده از عسل به تنهایی

  •  عسل را کاملاً روی لثه ها ماساژ دهید.

  •  می توانید کمی از عسل را روی زبان هم بمالید و به قسمت های عقب لثه ها بزنید.

  •  این کار را به مدت ۳ تا ۵ دقیقه و به صورت روزانه انجام دهید

روش ۲: عسل و دارچین

این روش برای تسریع در کاهش بوی بد دهان استفاده می شود.

  •  یک قاشق غذاخوری عسل را با نصف قاشق غذاخوری پودر دارچین آماده کنید

  •  این مواد را در یک لیوان آب ولرم مخلوط کنید

  •  یک بار در صبح و یک بار در شب قبل از خواب میل کنید.

سخن آخر در خصوص درمان بوی بد دهان با عسل

عسل طبیعی می تواند به بوی بد دهان شما خاتمه دهد. مصرف عسل به تنهایی یا استفاده از ترکیب عسل و دارچین در این زمینه فوق العاده عمل می کند. البته این روش ها قطعاً به شما کمک می کنند تا از شر بوی بد دهان خود خلاص شوید؛ اما نوشیدن آب زیاد، حفظ بهداشت دهان و دندان و زندگی سالم نیز ضروری است.

 

جهت دنبال کردن فروشگاه انگپین در فضای مجازی روی نام پیام رسان کلیک نمایید(بله، ایتا، گپ، سروش، آی گپ و روبیکا)

جهت دنبال کردن کانال طب اسلامی ایرانی در فضای مجازی روی نام پیام رسان کلیک نمایید(بله، ایتا، گپ، سروش، آی گپ و روبیکا)

شریف
ارسال دیدگاه