عسل مخصوص دیابتی ها

عسل مخصوص دیابتی ها

عسل مخصوص دیابتی ها چه عسلیست؟

این سؤال همیشه برای عموم مردم وجود دارد که آیا افراد دیابتی می توانند عسل مصرف نمایند و آیا عسل مخصوص دیابتی ها وجود دارد.

هرچند عسل نسبت به قندهای تصفیه شده مانند شکر بهتر است، اما این موضوع نادرست است که گفته می شود عسل، قند بیماران دیابتی را بالا نمی برد. دیابتی ها عسل را به مقدار اندک و به جای قندهای ساده و با تجویز پزشک یا متخصص تغذیه مصرف کنند. عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: اینکه بگوئیم عسل قند دیابتی ها را افزایش نمی دهد یا این افراد به هر اندازه می توانند عسل بخورند، نادرست است.

آیا عسل قند خون دیابتی ها را بالا می برد؟

حتی اگر مبتلا به دیابت هستید لازم نیست از خوردن این شهد شیرین اجتناب کنید اما متوجه ی مقدار مجاز مصرف آن باشید.

عسل به دلیل اینکه شاخص گلایسمیک پایین تری نسبت به قند دارد، شیرین کننده ی امن تری نسبت به قند است. با این حال، عسل هنوز هم حاوی کربوهیدرات است، بنابراین مهم است که برای بیماران دیابتی مقدار مصرف آن درست مانند شکر محدود شود.

برخی معتقدند عسل یک ماده ی غذایی معجزه گر است زیرا در کنار شیرینی دارای خواص بیشمار دیگری است. عسل دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است (هر چه عسل سیاه تر باشد حاوی آنتی اکسیدان های بیشتری است) و همچنین دارای مقادیری از مواد معدنی ، ویتامین B و ویتامین C است.

برای قرن ها، عسل به عنوان یک عامل ضد میکروب برای درمان بریدگی ها، زخم، آکنه و دیگر ناراحتی های پوستی استفاده می شده است.

صابون و پن عسلی جهت کمک به آکنه و جوش و لک های پوستی

عسل برای دیابتی ها مناسب تر از شکر است

عسل شیرین کننده ای است که تا حدودی قابل مقایسه با شکر روی میز است، هر دو حاوی کربوهیدرات هستند. با این حال، ترتیب قرار گرفتن گلوکز و فروکتوز در قند و عسل آنها را کمی از یکدیگر متفاوت می کند. شاخص گلایسمیک عسل از قند معمولی پایین تر است (به ترتیب ۵۵ در برابر ۶۵) بنابراین خوردن عسل ممکن است سبب افزایش نسبتا”کمتری در مقدار قند خون نسبت به مصرف قند شود.

عسل زول به حاوی خواص ضد دیابت گیاه زولنگ می باشد در بین عسل ها، گزینه مناسبیست و می توان گفت عسل مخصوص دیابتی ها است، در واقع این عسل حاوی ترکیباتی از تیغ زول است که در روند کاهش قند خون کمک می کند اما با توجه به ماهیت عسل که کلا” یک ماده قندیست، همواره مصرف تمام عسل ها باید با احتیاط و تدبیر صورت گیرد.

 

جهت دنبال کردن فروشگاه انگپین در فضای مجازی روی نام پیام رسان کلیک نمایید(بله، ایتا، گپ، سروش، آی گپ و روبیکا)

جهت دنبال کردن کانال طب اسلامی ایرانی در فضای مجازی روی نام پیام رسان کلیک نمایید(بله، ایتا، گپ، سروش، آی گپ و روبیکا)

 

شریف
ارسال دیدگاه