ژل رویال اصل چیست؟

تولید ژل رویال اصل توسط زنبور

ژل رویال اصل یک محصول نیست که زنبورها مثل عسل از طبیعت جمع کنند و به کندو بیاورند و ذخیره کنند. ژل رویال اصل توسط زنبورهای کارگر بخصوص زنبورهای جوان با غدد ژله ساز تولید می گردد که از سن ۳ روزگی شروع به تولید این ماده با ارزش نموده و اوج ژله دهی زنبورها تا ۱۲ روزگی به اوج تولید رسیده و رفته رفته کاسته خواهد شد.

همه نژاد ها این ماده با ارزش را در بدنشان دارند. حالا ما باید برای استخراج ژل رویال اصل (این ماده ضد سرطانی و ضد پیری) تلاش کنیم و ساده از کنارش نگذریم.

در سال های پیشین زنبورداران ارزش ژل رویال یا شاه انگبین را نمی شناختند و یا بعنوان یک محصول جانبی زنبور عسل به آن نگاه می کردند، ولی الان با اطلاعات جدید و تغییر این نگرش می فهمیم که این محصول یک محصول جانبی نیست بلکه یک محصول اصلی به حساب میاد. در قرآن کریم هم به تولید ماده شفا بخش توسط زنبور عسل اشاره شده که شاید همین ماده باشد ، چون عسل طبیعی را با کمی تغذیه دستی می توان از کیفیت انداخت ولی این ماده از بدن زنبور ترشح می شود و با تغذیه مصنوعی و… خواص آن تحت الشعاع قرار نمی گیرد. برای تولید یک ژل رویال اصل نیاز به صحرای آنچنانی یا کوچ دادن زنبور نیست، بلکه با تغذیه دستی و دادن کیک گرده نیز می توان این ماده حیاتی را تولید نمود.

روش های متداول تولید ژل رویال اصل

تولید ژل رویال در کندو زمانی صورت می گیرد، که کندو فاقد ملکه بوده و یا زمان گرفتن بچه مصنوعی زنبورها را وادار به شاخون سازی و سلول های اضافه ملکه را از ژل رویال تخلیه نماییم. برای تهیه ژله رویال به مقدار کم ساده‌ترین راه یتیم کردن کلنی (خارج کردن ملکه) است. این کاررا می توان اواسط بهار و تابستان انجام داد، پس از خارج کردن ملکه از کندو زنبوران پرستار به طور اضطراری در سطح شان ها تعداد زیادی سلول ملکه ساخته و در آن‌ها ژل رویال می‌ریزند که می‌توان پس از ۳ الی ۴ روز آن‌ها را استخراج کرد. این روش ساده برای برداشت ژله بمقدار کم نه درست هست و نه اقتصادی.

ژا رویال اصل

امروزه روش های متداول و پیشرفته برای تولید ژل رویال صورت گرفته که دیگر نیازی به خارج کردن ملکه از کندو نمی باشد. برای تهیه مقادیر زیاد ژل رویال اصل باید از روش پرورش ملکه استفاده نمود، برای این کار معمولاً از کلنی‌های قوی استفاده می‌شود. ملکه در طبقه پایین کندو به وسیله پنجره ملکه حبس می‌شود، سپس بعد از سازماندهی و بستر سازی برای طبقه دوم به روش پیوند یا جنتر اقدام به تولید ژل رویال برای مدت طولانی می نماییم. این روش یکی از کارآمدترین روشهایی است که توجیه اقتصادی داشته و می توان بخشی از کلنی ها را در طول فصل بهار و تابستان به کار تولید ژله اختصاص داد. همانطور که گفته شد برای تولید ژل رویال در سطح وسیع از طریق یکی از روش های پرورش ملکه استفاده می شود و در پرورش ملکه نیز به هر طریق که باشد. نیاز به کلنی های پرستار می باشند .

وظیفه اصلی کلنی ها پرستار، پرستاری از لاروهای جوانی می باشد که از کندوهای مادر به آنها انتقال داده می شود . بنابراین هر چه پذیرش آنها برای سلول ملکه بیشتر باشد از نظر زنبور دار مطلوبتر خواهد بود و ژله بیشتری تولید خواهد شد.

خواص ژل رویال اصل بصورت فهرست وار

در یک کلام می توان گفت:شاه انگبین برای هر دردی خوب است بجز مرگ…

درمان کننده ناباروری و نازایی
افزایش دهنده اسپرم

تقویت کننده نیروی جسمی و جنسی
مفید برای کبد
جلو گیری کننده و درمان کننده انواع سرطان
مفید برای بیمارانی که عمل جراحی یا زایمان و یا خون ریزی زیاد داشته اند
درمان کننده مشکلات عصبی
درمان کننده مشکلات پوستی حتی سرطان پوست
افزایش دهنده شیر مادران
تقویت کننده هوش و حافظه ضد آلزایمر
برطرف کننده تنش های روحی و افسردی
کمک کننده به رشد کودکان
تقویت کننده و زیاد کنند نطفه
درمان کننده زود انزالی

تقویت کننده سیستم دفاعی و ایمنی بدن
جلوگیری کننده از پوسیدگی دندان
تقویت کننده بینایی
درمان کننده کم خونی
افزایش دهنده طول عمر
جلوگیری کننده از پیری زودرس
مفید برای دوران یائسگی و به تأخیر انداختن آن
جلوگیری کننده از ریزش و سفیدی مو
جلوگیری کننده از سقط جنین

سفارش ژل رویال اصل

 

جهت دنبال کردن فروشگاه انگپین در فضای مجازی روی نام پیام رسان کلیک نمایید( بله، ایتا، گپ، سروش، آی گپ و روبیکا)

جهت دنبال کردن کانال طب اسلامی ایرانی در فضای مجازی روی نام پیام رسان کلیک نمایید(بله، ایتا، گپ، سروش، آی گپ و روبیکا)

شریف
ارسال دیدگاه