خواص عسل سدر

عسل سدر انگپین

عسل سدر چیست و چگونه تهیه می‌شود؟


عسل طبیعی کنار حاصل فرآوری شهد گل درخت کنار یا همان سدر توسط زنبوران عسل است. سدر جزء درختان چند ساله و دارای شاخه های تیغدار است. سدر یکی از قدیمی ترین درختان است که در قرآن نیز به آن اشاره شده است. از قدیم از برگ سائیده درخت کنار که سدر نام دارد به‌ عنوان ماده پاک کننده موی سر و بدن استفاده می‌شده که امروزه نیز در صابون‌ها و شامپو‌های گیاهی کاربرد دارد. این درخت معمولا” در مناطق جنوبی و گرم کشور می روید و یکی از مهمترین پوشش‌های گیاهی این مناطق بشمار می‌رود. جالب است بدانید که عسل سدر را از دیر باز به عنوان پیشکش به پادشاهان هدیه می‌ داد

رنگ و بوی عسل سدر


عسل سدر دارای رنگ عقیقی متمایل به قرمز است و در بازه زمانی که درخت کنار گل می‌دهد تولید و برداشت می گردد که حدودا” این دوره از اواسط شهریور ماه تا اواسط آبان‌ماه می‌باشد. عسل طبیعی کنار در حالی که تازه باشد همان بوی معطر درخت سدر را دارد. این عسل علاوه بر خواص عمومی عسل دارای ویژگی‌های منحصر بفرد غذایی و درمانی فراوانی می‌باشد.


ویژگی‌های عسل سدر


کندوهای عسل کنار انگپین در مزارع یا دشت‌ هایی که پوشش گیاهی غالب آن درخت کنار است مستقر هستند. در نتیجه زنبورهای عسل بیشتر شهد گل‌های این گیاه را به عسل تبدیل می کنند. لازم به ذکر است که عسل های انگپین ۱۰۰ در۱۰۰ طبیعی بوده و در مراحل تولید آن از هیچ گونه شکر و مواد افزودنی استفاده نمی گردد.

خواص غذایی و درمانی عسل سدر


عسل سدر طبیعی تقویت کننده قوای جنسی و جسمی است و بیشتر مردم عسل کنار را با این ویژگی می شناسند. این عسل مقوی و انرژی زا بوده و در بین اعراب محبوبیت خاصی دارد و به عنوان عسل جنسی نیز نامیده می شود و به تازگی در بسیاری از کشورهای دنیا به عناون یک تقویت کننده جنسی موثر، سریع و طبیعی استفاده می شود. علاوه بر این عسل کنار سستی اعضا را از بین می برد و برای تقویت اعصاب بسیار مفید است.

عسل سدر تأثیر بسیار زیادی بر تقویت و بهبود عملکرد اندام های گوارشی به ویژه کبد، معده و روده دارد. این عسل به درمان زخم‌ های دستگاه گوارش در ناحیه روده و معده کمک کرده و کرم روده و معده را از بین می برد. گنجاندن عسل کنار در برنامه غذایی روزانه می‌تواند تاثیر زیادی بر کاهش میزان کلسترول خون داشته و کمبود ویتامین C در بدن را جبران می کند. استفاده از شربت عسل کنار برای مقابله با آنفولانزا و سرماخوردگی و رفع بی‌اشتهایی بیماران بسیار توصیه می شود و یک نوشیدنی عالی و دلچسب برای افراد دیابتی به شمار می آید.

از مزایای دیگر عسل سدر می توان به موارد زیر اشاره کرد

– ضد کم خونی بوده و خونریزی های داخلی را کاهش می دهد.

فعال کننده حافظه و موجب رشد کودکان است.

– تقویت کننده اعصاب

مصلح صفرا بوده و حرارت بدن را فرو می نشاند.

– مؤثر و باز کننده گرفتگی ها است.

– تقویت کننده موی سر بوده و از ریزش مو جلوگیری می کند.

– برای آبله و سرخچه و رفع عطش مفید است.

– ضد کمر درد و بهترین مرحم برای سوختگی ها می‌ باشد.

– دارای پروتئین هیدرولیزی تقویت اعضای رئیسه بدن.

بهترین روش مصرف عسل سدر انگپین


بهترین روش مصرف عسل طبیعی کنار در برنامه غذایی روزانه، استفاده از شربت عسل سدر است که با مخلوط کردن دو تا سه قاشق عسل کنار با آب ولرم و سپس اضافه کردن آب لیمو ترش تازه به آن تهیه می گردد. این شربت از بهترین نوشیدنی های طبیعی بوده و علاوه بر ضد سرطان بودن خاصیت ضد عفونی کنندگی نیز دارد و از تمام خواص عسل مصرف شده به علاوه میزان بالای ویتامین C موجود در آب لیموی طبیعی برخوردار است.

 

 

جهت دنبال کردن فروشگاه انگپین در فضای مجازی روی نام پیام رسان کلیک نمایید( بله، ایتا، گپ، سروش، آی گپ و روبیکا)

جهت دنبال کردن کانال طب اسلامی ایرانی در فضای مجازی روی نام پیام رسان کلیک نمایید(بله، ایتا، گپ، سروش، آی گپ و روبیکا)

شریف
ارسال دیدگاه