درمان نیش حشرات با عسل

درمان نیش حشرات با عسل

درمان نیش حشرات با عسل

عسل دارای خواص ضدالتهابی و آنتی باکتریال است. استفاده از این ماده شیرین یکی از رایج ترین روش های درمانی خانگی است. عسل از سابقه ای چند صد ساله در دانش پزشکی برخوردار است و برای درمان گزیدگی ها و بیماری های مختلف کارکردهای متعددی دارد. جهت درمان نیش حشرات قرار دادن یک قطره کوچک از عسل در محل گزیدگی خارش ناشی از آن را تسکین می دهد.

جهت درمان نیش حشرات مخلوطی از یک سهم عسل، ٢ سهم آب ولرم و یک قاشق چای خوری پودر دارچین را روی قسمتی از بدن که احساس خارش می کنید، قرار دهید خارش و درد در عرض یک یا ٢ دقیقه فروکش خواهد کرد.

الکل و زکریای رازی

مقاله فوائد عسل

درمان و تشخیص نیش مگس انگبین


نیش مگس انگبین چگونه است؟ بعد از اینکه مگس شما را نیش می زند، پوست تان به سرعت ورم می کند و سوزش آن به سرعت زیاد خواهد شد و کمی بعد از این نیز احساس سوزش، درد شدید و خارش بسیار شدیدتری را تجربه خواهید کرد.

درمان محل نیش مگس انگبین

برای درمان چه کنیم؟

باید محل نیش زدگی را با آب خنک شستشو دهید تا التهاب آن را کمی تسکین دهید و با قرار دادن عسل نیز می توانید به از بین بردن خارش کمک کنید.

هشدار: اگر دیدید که زبان و لب های شما در حال ورم کردن بعد از نیش مگس است یا خارش شدیدی دارد و علائمی مثل سرگیجه، بدن درد و … اضافه شد، هرچه سریع تر با ۱۱۵ تماس برقرار کنید.

 

 

جهت دنبال کردن فروشگاه انگپین در فضای مجازی روی نام پیام رسان کلیک نمایید(بله، ایتا، گپ، سروش، آی گپ و روبیکا)

جهت دنبال کردن کانال طب اسلامی ایرانی در فضای مجازی روی نام پیام رسان کلیک نمایید(بله، ایتا، گپ، سروش، آی گپ و روبیکا)

شریف
ارسال دیدگاه