درمان یبوست با عسل

درمان یبوست با عسل

یبوست و درمان آن

خاصیت ملین بودن عسل از دیر باز شناخته شده است و غیر قابل انکار است . کسانی که دارای یبوست هستند بهتر است به جای شکر سفید از عسل یا شکرخام استفاده نمایند. عسل یک مسهل بوده و به مخاط روده آسیب نمی رساند . بنابراین می توان از سنین کودکی مورد استفاده قرار گیرد.

از طرف دیگر عسل مسهل ساده و سبکی است که نقش بسیار سازندهای در رفع یبوست ساده و کهنه دارد لوتینگر معتقد است که این حالت در مان مسهلی عسل که از سوی پژوهشگر دیگری به نام هیپوکرات تایید گردیده است. جوش ها و بهم ریختگی معده (غلیان و هیجان) را نیز بر طرف می سازد و سر انجام بر آن است که عسل یک ماده فراگیر و گراما بخش است.
به عقیده متخصصین رژیم درمانی کشورمان مصرف جوشانده سبوس گندم همراه با عسل بهترین دارو برای افراد مبتلا به یبوست است که هم سهل الهضم و هم سهل التجزیه می باشد.

 

سایر روش های درمان یبوست

الف: ۱۵ الی ۲۰ گرم شنبلیله را در یک لیتر آب دم کرده و صاف کرده آن را با ۲۵۰ گرم عسل مخلوط نموده و روزی سه فنجان قبل از غذا میل نمایید.

ب: ۲۰ الی ۴۰ گرم میوه تازه آقطی (یاس کبود) را در یک لیتر آب یا شیر مخلوط کنید و ده دقیقه بجوشانید و پس از صاف کردن با ۲۵۰ گرم عسل شیرین نموده صبح ناشتا به فاصله نیم ساعت هر بار یک لیوان در دو یا سه مرحله از آن بنوشید که در درمان یبوست بسیار تأثیر دارد.
ج: خوردن شیر و عسل روزی دو لیوان علاوه بر خواص فوق العاده ای که دارد برای رفع یبوست هم بسیار نافع است و خوردن یک قاشق مربا خوری یا غذا خوری عسل هم بعد از هر وعده غذا برای جلوگیری از یبوست بسیار موثر میباشد

اسهال ساده (دیسانتری):روش های درمان

الف:پوست،گوشت و هسته انگور را کوبیده با هم وزن خود عسل مخلوط نموده و روزی سه قاشق غذاخوری مصرف نمایید که برای درمان اسهال خونی بسیار نافع است .

ب: بقراط حکیم خوردن کلم پخته با عسل را در رفع دیسانتری مؤثر می داند.

گل انگبین و خواص طبی آن

 

جهت دنبال کردن فروشگاه انگپین در فضای مجازی روی نام پیام رسان کلیک نمایید( بله، ایتا، گپ، سروش، آی گپ و روبیکا)

جهت دنبال کردن کانال طب اسلامی ایرانی در فضای مجازی روی نام پیام رسان کلیک نمایید(بله، ایتا، گپ، سروش، آی گپ و روبیکا)

کلیدواژه : اسهالیبوست
شریف
ارسال دیدگاه