عسل گون آویشن و خصوصیات طبی آن

عسل گون آویشن انگپین

عسل گون آویشن طبیعی

عسل گون‌ آویشن برای درمان بیماری‌های استخوانی و بیماری‌های معده مفید است.
عسل‌ها به طور کلی دو دسته‌اند، عسل‌های تک‌گیاه و عسل‌های چند گیاه. عسل‌های تک‌گیاه عسل‌هایی‌اند که زنبور برای ساخت‌شان از شهد یک نوع گیاه غالب تغذیه شده است. عسل گون آویشن عسلی است که بخش اعظم شهد مورد استفاده در آن از گیاه گون و آویشن تأمین شده است.


خواص گیاه آویشن

آویشن یک گیاه دارویی است که در مناطق معتدل می‌روید، بسیار معطر است و خواص زیادی دارد. آویشن یک ضدمیکروب قوی است و برای درمان سرماخوردگی مصرف می‌شود. آویشن ضد سرفه است و هضم غذا را راحت می‌کند. این گیاه منبع خوبی از ویتامین k ، آهن و کلسیم است که برای رشد و تراکم استخوان‌ها بسیار مفید است.
خواص گیاه گون
گون یک گیاه کویری است که از ریشه آن دارو و از صمغش کتیرا تهیه می‌شود. از شهد گل‌های آن عسل گون تولید می‌شود که اثر درمانی و ارزش غذایی بالایی دارد و برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است.

رنگ و ظاهر عسل گون آویشن
عسل گون آویشن به رنگ قرمز است و نسبتا” غلیظ است. این عسل خواصی از آویشن و گون را در خود دارد و یک عسل انرژی بخش و ضدعفونی کننده است.

 

داروی جامع امام رضا(ع) و بیماری های قابل درمان با آن


عسل گون آویشن به دلیل داشتن اسید فرمیک برای درمان دردهای مفصلی و استخوانی مفید است. می‌توان آن را به صورت خوراکی مصرف کرد یا روی موضع درد مالید. تقویت کننده سیستم عصبی و حافظه، آرام‌بخش، ضد التهاب مثانه و پروستات است و در درمان کم‌خونی موثر است. مصرف آن در روزهای پاییز و زمستان به نرمی گلو کمک کرده و احتمال ابتلا به گرفتگی صدا را کاهش می‌دهد. عسل گون ضد پیری، نشاط‌ آور و تسکین درد کلیه است.

عسل آویشن یک آنتی‌اکسیدان قوی است، ضدباکتری و ضدقارچ است و برای بهبود زخم‌ها مناسب است. عسل طبیعی آویشن در درمان بیماری‌های معده موثر است. سرفه و گلودرد و رفلاکس معده را درمان می‌کند و مقوی مغز و اعصاب است. عسل آویشن کاهنده دردهای شکمی ناشی از قاعدگی است و برای درمان دردهای مفصلی هم مفید است.

عسل خواص دارویی و زیبایی


خواص کلی عسل گون آویشن


عسل یکی از معدود موادی است که به این سادگی‌ها خراب نمی‌شود. معروف است که در حفاری‌های مقبره‌های مصر باستان، کوزه‌هایی از عسل طبیعی به دست آمده که عسلش بعد از سالیان سال هنوز سالم بوده است.

عسل فقط یک ماده خوراکی نیست، یکی از داروهای اثرگذار طبیعی است که آنقدر در درمان بیماری‌ها و مشکلات مختلف کاربرد دارد که قرآن از آن به عنوان شفاء برای مومنین یاد کرده است. عسل طبیعت گرم دارد و دفع کننده بلغم، سودا و رطوبت‌های بدن است.

جالب اینجاست که همه تولیدات زنبور عسل قابل مصرف و بسیار مقوی است و این فقط محدود به عسل نمی‌شود. موم، بره موم، ژل رویال و حتی گرده‌ گل که زنبور ازش تغذیه می‌کند، همه دارای خواص درمانی است.
احتمالا به زودی دانشمندان کشف می‌کنند که خود زنبور عسل هم خاصیت درمانی دارد و یک خوراکی خوشمزه است!

عسل به خاطر آنتی‌بیوتیک و آنزیم دیاستازی که دارد یک ضد میکروب قوی است. به خاطر آنتی‌اکسیدانش برای قلب و عروق و سلامت پوست مفید است. عسل ضد سرطان و ضد آسم است و برای درمان سرفه مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخلاف خوراکی‌های شیرین دیگر برای لثه و دندان‌ها مفید است. دستگاه گوارش را پاک می‌کند و ضد اسهال است. جریان خون را در بدن بهبود می‌بخشد و به رشد عضلات کمک می‌کند. زخم‌های مختلف را بهبود می‌بخشد و چرک و عفونت را خارج می‌کند. ضد چاقی و ضد سرطان است. ناتوانی جنسی را درمان می‌کند و انرژی را بالا می‌برد.

ممنوعیت مصرف
مصرف عسل برای کودکان زیر یک‌سال به دلیل احتمال ابتلا به مسمومیت بوتولیسم، توصیه نمی‌شود.

بهترین روش مصرف عسل گون آویشن

  1. عسل گون آویشن را به صورت ناشتا، نیم ساعت قبل از صبحانه در دهان بگذارید، آرام مزه‌مزه کنید تا با بزاق دهان‌تان مخلوط شود.

  2. یک قاشق غذاخوری عسل گون اویشن را در یک لیوان آب ولرم بریزید و جرعه جرعه بنوشید.

 

 

جهت دنبال کردن فروشگاه انگپین در فضای مجازی روی نام پیام رسان کلیک نمایید( بله، ایتا، گپ، سروش، آی گپ و روبیکا)

جهت دنبال کردن کانال طب اسلامی ایرانی در فضای مجازی روی نام پیام رسان کلیک نمایید(بله، ایتا، گپ، سروش، آی گپ و روبیکا)

 

شریف
ارسال دیدگاه