کرونا و درمان در طب سنتی

درمان بیماری کرونا

درمان کرونا با طب سنتی

یک متخصص طب سنتی گفت: راهکارهای مفیدی در طب سنتی برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری‌های ویروسی مانند کرونا وجود دارد که باید زیر نظر متخصص آن انجام شود.

محمود بابائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان این که بر اساس آموزه‌های طب سنتی برای تقویت سیستم ایمنی بدن انسان باید سبک زندگی اصلاح شود، اظهار کرد: برای اصلاح و تغییر سبک زندگی، افراد باید موارد مختلف مانند زندگی‌کردن در آب‌وهوای سالم، مصرف مواد غذایی مفید، انجام فعالیت‌های ورزشی مناسب، استراحت کافی، تنظیم ساعت خواب و بیداری بدن، تامین بهداشت روان و محافظت از بدن در برابر هیجانات مانند خشم و عصبانیت را رعایت کنند که از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها حتی بیماری‌های ویروسی پیشگیری خواهد شد و چنانچه رعایت نشود، فرد به بیماری‌های گوناگونی و از جمله کرونا دچار می‌شود.

این متخصص طب سنتی و عضو گروه طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: برای تقویت سیستم ایمنی بدن به ویژه در برابر بیماری‌های ویروسی کرونا که اخیراً فراگیر شده، باید فرد قبل از رسیدن فصل سرد بدن خود را پاکسازی کند و برای دفع مواد زائد آن، بهره بردن از روش‌های مختلف مانند انجام ورزش‌های مناسب، پیروی از یک برنامه غذایی خاص مثل مصرف نکردن میوه‌های دارای طبع سرد و مرطوب و مصرف میوه‌ها و مغزجات گرم در فصل سرما است.

درمان‌ها باید زیر نظر متخصص طب سنتی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در برنامه غذایی مواردی مثل خوردن شیر، مواد لبنی، شیره انگور، مصرف سبزیجات مانند گشنیز، جعفری، ریحان، شوید، میوه‌هایی مانند به، سیب و انجیر، عسل و مصرف متناسب مغزجاتی مثل بادام، پسته و گردو برای تقویت سیستم ایمنی و پاکسازی بدن به ویژه در فصل سرما که تقریباً بیماری‌های ویروسی شایع‌تر است، باید گنجانده شود.

عسل های فروشگاه

بابائیان افزود: در زمستان باید مصرف مواد غذایی با طبع سرد منع شود و برای تقویت و پاکسازی بدن و مبتلا نشدن به انواع بیماری‌های ویروسی، مصرف نکردن بعضی مواد غذایی مانند هندوانه و خیار که طبعی سرد دارند، باید رعایت شود، چرا که این مواد غذایی در فصل سرد موجب ایجاد عفونت در بدن خواهد شد. همچنین حفظ تعادل دمایی بدن نیز در فصل سرما مهم است.

وی اضافه کرد: استراحت کافی، مصرف نکردن غذاهای سنگین و مصرف مواد غذایی دارای آنتی اکسیدان، برای تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری‌ها و ویروس‌هایی مانند کرونا مفید خواهد بود؛ البته غالب درمان‌های طب سنتی بهتر است زیر نظر متخصص طب سنتی و با مصرف صحیح و مناسب داروهای گیاهی انجام شود، چرا که مصرف بعضی داروهای گیاهی قوی و گرم مانند آویشن برای بیماری‌های ویروسی مناسب نیست و نباید مصرف شود.

مقاله دیگر سایت انگپین در خصوص درمان کرونا


دمنوش‌های مؤثر در درمان بیماری‌های ویروسی

این متخصص طب سنتی و عضو گروه طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان توضیح داد: مصرف بعضی مواد غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن، قبل از ابتلا به بیماری‌ها ضرورت دارد و مصرف بعضی دیگر مانند سوپ جو رقیق همراه با سبزیجات معطر و کدو، جوانه حبوبات و شلغم برای بهبود و تقویت سیستم ایمنی بدن برای بیمار مناسب است.

وی مصرف شربت تخم بالنگو را به دلیل داشتن طبع گرم و تر و تقویت سیستم ایمنی بدن به ویژه مغز و قلب، توصیه کرد و گفت: در تهیه این شربت از گلاب، شکر و آب استفاده می‌شود و مصرف آن برای جلوگیری از سرماخوردگی نیز مفید خواهد بود. علاوه‌ بر این بهره بردن از ماساژها و بادکش‌های گرم که با استعمال روغن‌هایی مانند روغن زیتون و بابونه در اطراف ستون فقرات و ساق پا انجام می‌شود، نیز برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.

همه چیز درباره داروی جامع امام رضا(ع)

بابائیان اظهار کرد: استفاده از دمنوش‌های مناسب مانند بابونه شیرازی و بنفشه، استفاده از بخورها مثل بخور تخم گشنیز، بابونه شیرازی و مرزنجوش هم در درمان بیماری‌های ویروسی مؤثر است.

مصلح سکنجبین برای غذاهای هر مزاج

 

 

جهت دنبال کردن فروشگاه انگپین در فضای مجازی روی نام پیام رسان کلیک نمایید(بله، ایتا، گپ، سروش، آی گپ و روبیکا)

جهت دنبال کردن کانال طب اسلامی ایرانی در فضای مجازی روی نام پیام رسان کلیک نمایید(بله، ایتا، گپ، سروش، آی گپ و روبیکا)

شریف
ارسال دیدگاه